Köpvillkor

Betalsätt

Vi använder Klarna som betalsätt.

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leverans

Vi erbjuder fri frakt i hela Sverige. Våra leveranser sker till närmaste utlämningsställe eller hemleverans beroende på kolli-storlek. När leveransen går från oss på drakki.se så kommer vi att avisera leveransen via e-post, där du får en försändelselänk eller sändningsnummer.

Leveranstiderna kan variera mellan 6-8 veckor men kan i vissa falla ta längre. I dom fallen det tar längre så meddelar vi detta via e-post och/eller sms.

Leverans-intervallerna kan variera och styrs av ditt postnummer, transportören kontaktar dig via telefon innan de anländer till din adress. Vid eventuell leveransförsening meddelar drakki.se dig detta. Vid leveranser till adresser med vägbommar ansvarar du som kund för att bomnyckel finns tillhanda i samband med din leverans. Vid leverans till ö gäller olika regler till olika öar, extra transportdagar kan då tillkomma. För ytterligare information kring detta eller annat kontakta info@drakki.se.

Viktigt att du förbereder dig inför din leverans från drakki.se, ditt ansvar som kund är att:

- Bereda fri väg till och in i din bostad/lokal så att varorna enkelt kan lämnas på en angiven plats.

- Säkerställa att din leverans går att bära in utan risk för skada varor, person eller er egendom.

- Säkerställa att du kan ta emot leveransen när den ankommer.

- Säkerställa att dina golv är skyddade vid leverans, hela vägen in till anvisad plats. Om dina golv inte är skyddade och skador uppstår hänvisar drakki.se dig till ditt eget försäkringsbolag.

drakki.se förbehåller sig rätten att bedöma om leverans kan ske utan risk för skada på person, varor eller egendom. Om leverans inte kan genomföras på grund av hinder hos dig tar drakki.se leveransen i retur. För en ny leverans debiteras du 799 kr.

Vid leverans ska du senast 7 dagar efter att du mottagit varorna kontrollera att du mottagit rätt produkter och rätt antal samt att produkterna är hela. Om du upptäcker skada eller felaktig produkt eller antal kontaktar du snarast drakki.se.

Ångerrätt

Vid beställning på telefon eller via internet har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar. Tiden räknas från den dag du tog emot varan. För att kunna utnyttja ångerrätten behöver du kunna uppvisa att du har ångrat dig inom denna tidsperiod och meddelat Hyllor.se detta. Om du ångrar dig kan du ringa eller maila till drakki.se som hanterar ditt ärende så snabbt det är möjligt. drakki.se behöver registrera ångerrätten innan retur kan hämtas/tas i retur, det är därför inte möjligt att returnera varor direkt vid leveranstillfället. Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakt kostnaden.

Återbetalning vid retur

Återbetalningen till dig sker på likadant sätt som betalning vid köpet, om inget annat överenskommits och sker inom 30 dagar från att vi mottagit de produkter som returneras, granskat innehållet och godkänt returen.

Ej uthämtad beställning

Ej mottagen sändning returneras till drakki.se och du som kund debiteras med 799kr för kostnad av returfrakt. Skulle du vilja att vi skickar varan igen så debiteras du som kund kostnad för extra leverans och ev andra kostnader som uppstår.

Returfrakt

Kostnad för returfrakt en ett enhetspris på 799 kr.

Reklamation

Vid reklamation ska alltid varan returneras till hyllor.se om inget annat överenskommits. Kontakta oss så hjälper vi till med kontakt och handlingar mot speditionsbolaget. Returen ska oss tillhanda senast efter att du upptäckt att det är fel på varan. Tänk på att emballera varan väl då du bär ansvaret för transporten till oss. Om du vill granska ärendet hos opartisk aktör kan du vända dig till konsumentvägledaren i din kommun. Om hyllor.se har motsatt sig ditt krav kan du som konsument ha rätt att få tvisten prövad av Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), Box 174, 10123 Stockholm alternativt www.arn.se.

Garantivillkor

Garantier gäller från Inköpsdatum/leveransdatum och gäller vid uppvisat inköpskvitto. Garantier gäller på alla typer att produktionsfel.

Garantin gäller inte på produkter som förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt, ändrats till utseende/funktion eller rengjorts med felaktig rengöringsmetoder eller felaktiga rengöringsprodukter. Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av olyckshändelse. Garantin gäller inte om produkten placeras utomhus eller i en fuktig miljö, eller om produkten har används i annat sammanhang än för hemmabruk, såvida inget annat anges.


Vilka åtgärder vidtas för att lösa problemet?
drakki.se undersöker produkten och avgöra om problemet omfattas av garantin. Om så är fallet kommer drakki.se att reparera den defekta produkten eller ersätta den med en likadan eller jämförbar produkt. I dessa fall betalar drakki.se för reparation, reservdelar och eventuella personalresor förutsatt att produkten går att reparera utan särskilda kostnader för hyllor.se. drakki.se åtgärdar endast fel och reklamationer så länge varan finns kvar i sverige. Reparationer som inte har godkännts av drakki.se eller någon behörig servicepartner ersätts inte.

Skötselanvisningar/Montageanvisningar

Du måste ha följt produktens skötsel och montageanvisningar för att kunna nyttja garantin. Dessa skickas alltid med i försändelsen och/eller kan hittas på drakki.se.

Betalning och priser

Alla priser visas inklusive moms, är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Force Majeure

I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelser eller annan omständighet utanför drakki.se:s kontroll och som drakki.se inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, har drakki.se rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse är drakki.se inte skadeståndsskyldig vid skada som du haft.

Personuppgifter och integritetspolicy

drakki AB, byvägen 55, 92493 Gargnäs, organisationsnummer 556903-9968 är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som inhämtas och behandlas av drakki.se. Hyllor.se värnar om din personliga intigritet och vi vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. För oss på drakki.se är det viktigt att vara öppna med hur drakki.se behandlar dina personuppgifter och ge dig information på ett sätt som gör att du förstår hur vi kommer att behandla dina personuppgifter.

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Bolagsinformation

Dessa köp- och leveransvillkor gäller när du som kund handlar varor på drakki.se. drakki.se är ett försäljningsvarumärke ägd av drakki AB, Byvägen 55, 924 93 Gargnäs, organisationsnummer 556903-9968.

Kontaktinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Org.nr: 556903-9968

Adress: Byvägen 55, 924 93 Gargnäs

E-post: info@drakki.se